Huisdieren ZorgPlan - FAQ

Veel gestelde vragen over het Huisdieren ZorgPlan

Wat is het verschil met een verzekering?
Een verzekering wordt in het algemeen afgesloten tegen onvoorziene zaken als ziekte, ongevallen. Men betaalt premie maar eigenlijk hoop je het niet te hoeven gebruiken want op een ziek dier of dier met ernstig letsel zit niemand te wachten.
Het ZorgPlan is voor de kosten die u sowieso zal maken: vaccinatie, ontworming en ontvlooiing.
Vergoedt de verzekering het ZorgPlan?
Meestal vergoedt een verzekering alleen de onvoorziene zaken.
Er zijn ook polissen die preventieve zorg zoals vaccinaties vergoeden, deze kosten binnen het Huisdieren ZorgPlan kunnen nog steeds vergoed worden door een verzekeringspolis. Neem hiervoor contact op met uw verzekeraar.
Geldt het ZorgPlan voor meerdere dieren tegelijk?
Het ZorgPlan sluit u pér hond of kat af. U kunt niet één plan voor meerdere dieren afsluiten.
Geldt het ZorgPlan voor alle ontworming en ontvlooiing?
Het ZorgPlan is gebaseerd op ontwormingstabletten. Er is voor katten ook een pipet (Profender®) tegen wormen echter deze is duurder dan de tabletten. Om de kosten beheersbaar te houden maar u ook het voordeel te gunnen hoeft u slechts 25% te betalen voor de pipet binnen het zorgPlan.
Geldt het ZorgPlan voor alle vaccinaties?
Het ZorgPlan is gebaseerd op de standaard geadviseerde vaccinatie. Dit zijn de vaccinaties tegen Hondeziekte, Parvo, Leverziekte en Ziekte van Weil bij de hond en de Katte- en Niesziekte bij de kat. Extra vaccinaties ten behoeve van het buitenland of opvang (kennel, uitlaatservice, cursus) vallen niet in het ZorgPlan. U krijgt hier wel 10% korting op.
Waarom zit de puppy/kitten vaccinatie niet in het pakket?
Het ZorgPlan is gebaseerd op de standaard geadviseerde vaccinatie. Puppies en kittens hebben in het begin meerdere vaccinaties nodig en één op éénjarige leeftijd. Dit betekent dat binnen het eerste jaar van het zorgPlan al 3 of 4 vaccinaties zitten. Dit kan financieel niet binnen het zorgPlan pakket. Uiteraard krijgt u wel de 10% korting hierop.
Ik zie een onbekend automatische afschrijving, en heb deze geannuleerd. Wat nu?
De automatische afschrijving gaat via een tussenpersoon: “Premier VetAlliance Limited”. Maak het geld niet alsnog over naar hen maar neem contact op met ons.
Ik krijg een herinneringsbetaling dat niet geïncasseerd kan worden maar ik heb voldoende saldo. Wat nu?
De automatische afschrijving kan zijn geblokkeerd door uw bank om verschillende redenen. Neem contact op met uw bank en met ons.
Ik heb nog ontworming en ontvlooiing nog liggen van de vorige keer, kan ik een keer overslaan?
Het doel van het ZorgPlan is dat u regelmatig ontwormt en ontvlooit. Als door omstandigheden dit later is betekent dat u, of wat vroeger ontwormt/ontvlooit, of voor uzelf alles opschuift. Wij kunnen niet in de computer de herinneringsdatum aanpassen, dit zou later weer voor overlap zorgen in het systeem.
Dit geld ook voor producten die u niet heeft opgehaald.
Ik heb geen herinnering ontvangen. Wat nu?
Wij sturen elk kwartaal een herinnering via de email. Het kan zijn dat u deze hebt gemist of dat de email als “spam” wordt gezien. Bij geen reactie sturen we enkele weken later nog een herinnering.
Kijk in ieder geval uw email extra na, met name of deze in de “spam-map” terecht is gekomen, of controleer het emailadres (is deze veranderd?). In alle andere gevallen: neem contact op met de praktijk, wellicht is er iets anders aan de hand.
Ik krijg een bericht dat het ZorgPlan duurder wordt, mag dat?
We proberen het ZorgPlan liefst minimaal 2 jaar dezelfde prijs te laten voor de continuïteit. Helaas zal er toch een aanpassing moeten plaatsvinden in verband met de inflatie en andere kosten. Hiervan krijgt u 2 maanden van tevoren een bericht via de email zodat u een maand de tijd heeft om erover na te denken en als u het er niet mee eens bent nog een maand om op te zeggen. Indien u nog in het eerste jaar van het abonnement zit geldt de nieuwe prijs pas vanaf de verlenging na een jaar.